Sa otvaranjem prve "kika" kuće za uređenje 1973. godine, poboden je ašov jednog uspešnog preduzeća...
Postepeno se to austrijsko porodično preduzeće razvilo u međunarodno prisutno preduzeće u sektoru uređenja i danas se sa svojih 32 prodajnih objekata u Austriji i ukupno 23 ispostava u Jugoistočnoj Evropi ubraja u vodeće trgovce nameštajem Evrope. Ekspanzija i inovativne ideje su ono na osnovu čega će preduzeće i ubuduće gledati u budućnost, očekujući uspeh.
Dr. Hebert Koh, danas predsednik nadzornog odbora, osnivanjem kuće kika reagovao je na jedan novi razvoj na austrijskom tržištu: Sa jednom novom prodavnicom za poneti želeo je da iskoristi talas diskonta na domaćem tržištu nameštaja. Dana 16. juna 1973. godine u Beču je prva kika otvorila svoje kapije kao prodavnica za samopreuzimanje. „Kada je moj otac tada osnovao kuću kika, niko još nije mogao da nasluti kako će se početna prodavnica za poneti razviti u jednu međunarodno priznatu kuću za uređenje „sa potpunom uslugom“ – ali koncept je funkcionisao i klijenti su ga odmah prihvatili, kaže Paul Koh, današnji direktor grupe kika/Lajner (Leiner).
Hvala svim klijentima
Za svojih 40 godina iskustva i uspeha Kika zahvalnost ne duguje samo saradnicima, kojih je više od 7.000, već i mnogobrojnim klijentima kuće kika, koji su u velikoj meri učestvovali u uspehu preduzeća. Osnovne vrednosti kike, naime kvalitet, saveti i usluga, pokazuju da je preduzeće oduvek bilo blisko sa klijentom. Da bi se zahvalilo širokom krugu stalnih klijenata, kao i svim ostalim klijentima za njihovu vernost, kika svoju godišnjicu slavi pod motom „Hvala Srbiji!“ sa velikim akcijama i nagradama tim povodom.
Vrednosti i tradicija
U međuvremenu je od osnivanja preduzeća otvoreno ukupno 32 kika kuća za uređenje na austrijskom tržištu, kao i 23 prodajnih objekata u šest različitih zemalja Jugoistočne Evrope. Vrednosti kao što su tradicija, bliskost sa klijentima i postojanost presudno su uticali na istoriju uspeha ovog porodičnog preduzeća. „Preduzeće Lajner je od početka bilo u porodičnom vlasništvu i dalje je vođeno iz generacije u generaciju. Zato kika/Lajner kuće za uređenje imaju najdužu tradiciju na austrijskom tržištu nameštaja“, s radošću kaže Paul Koh. Dugogodišnje iskustvo i kompetentnost u sektoru uređenja garantuje asortiman najvišeg kvaliteta, kao i najbolju uslugu i savetovanje klijenata.
Vrhunski kvalitet proizvoda obezbeđuje se pre svega zahvaljujući dobavljačima koji se pažljivo biraju. Međusobno poverenje i tesna saradnja sa nekim dobavljačima postoji već 40 godina. Preduzeću je oduvek bilo važno pospešivanje domaćih proizvođača.
Osnovna ideja inovacija
Do osnivanja kuće kika došlo je na osnovu jedne inovativne ideje vezane za jedan do tada nepostojeći koncept u austrijskom sektoru uređenja. I isplatila se. Danas kika ima poziciju kompetentne kuće za uređenje u oblasti modernog stanovanja i opslužuje sve tržišne segmente sa najrazličitijim zahtevima i potrebama stanovanja. Velikim izborom kvalitetnih proizvoda uz najbolji odnos cene i usluge ispunjavaju se individualne želje klijenata. Pored obimnog asortimana proizvoda u prvom planu stoji usluživanje klijenata. U skladu sa devizom „sve na jednom mestu“, kika pruža raznovrsnu paletu servisnih usluga. Koncept je u svim oblastima usko orijentisan na klijenta. Ekspanzija i inovativne i vizionarske ideje oduvek su imale veliku ulogu.
Ali, stalni dalji razvoj u proteklim decenijama nije se oslanjao samo na ekspanziju i proširenje proizvoda, već i na stalnu orijentaciju na potrebe klijenata. „Stalno se trudimo da našim klijentima u našim kućama ponudimo što komotniji doživljaj kupovine. Iz tog razloga smo shvatili potrebe i želje naših klijenata i na osnovu njih smo stvorili jednu usaglašenu ukupnu sliku. Bez obzira da li se radi o inovacijama u asortimanu ili novinama u oblasti prezentacije robe, kika stalno prati tok vremena, a o stajanju se ne razmišlja ni u narednih 40 godina, uverava Paul Koh.
Koncept uspeha ekspanzija
Ekspanzija je od početka bila bitan sastavni deo istorije uspeha kuće kika. 1999. godine kika stiče udele u firmi Mihelfajt (Michelfeit) i na taj način se širi za sedam kuća u Austriji i dve ispostave u Mađarskoj. Već godinu kasnije, nakon faze renoviranja, delom u modernoj arhitekturi, ponovo su otvorene nekadašnje kuće Mihelfajt. I renoviranje mnogobrojnih postojećih prodajnih objekata u poslednje dve godine govori o stalnom daljem razvoju.
U poslednje dve decenije, od osnivanja prve kika kuće u Mađarskoj (Budimpešta), kika je bila uspešna pre svega zahvaljujući osvajanju novih tržišta u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Kuća kika poseduje već 23 prodajnih objekata u Mađarskoj, Češkoj, Hrvatskoj, Slovačkoj, Rumuniji i Srbiji, a u Istočnoj Evropi se i dalje kreće smerom ekspanzije. Samo u 2012. godini dodata su dva nova prodajna objekta u Slovačkoj (Poprad i Banska Bistrica).
Nedavno je otvorena još jedna kuća u Hrvatskoj (Zagreb). „Otvaranja predstavljaju dodatan korak u nastavku našeg stalnog kursa ekspanzije i osnažuju naš angažman na međunarodnom tržištu“, kaže Paul Koh, direktor grupe kika/Lajner. Ovo tradicionalno preduzeće zato gleda u uspešnu budućnost kao tržišni lider.