MAD Architects, predvođeni Ma Jansongom, predstavili su svoj dizajn za Terminal 3 međunarodnog aerodroma Harbin Taiping.
Inspirisani blagim padinama kineskih prostranih severnih ravnica i ogromnim snegom i ledom u regionu, MAD je zamislio zgradu terminala koja odražava karakteristike Harbinove geografije i klime. Poput snežne pahulje koja je blago pala na zemlju, ona stvara arhitektonsku poeziju koja se smešta na svoje mdesto, dok se istovremeno izražava kao nadrealni, međuzvezdani prostor budućeg putovanja avionom.
Kao glavni grad provincije Hejlunđang u Mandžuriji, Harbin zauzima važno strateško mesto u središtu zaleđa severoistočne Azije i služi kao jedan od najvećih transportnih čvorišta u regiji. Pokrivajući površinu od 3.300 hektara, Terminal 3 aerodroma Harbin će se sastojati od niza pomoćnih aerodromskih objekata, uključujući čvorišta za kopneni saobraćaj, hotelske, maloprodajne objekte i parkinge, koji će efikasno služiti tom području.
Dok je masivnost terminala neizbežna, dizajn MAD-a uspeva da uspostavi arhitektonski program koji je human i pruža multisenzorno iskustvo koje je takođe efikasno i štedi energiju. Putevi u obliku snežne pahulje s pet kraka uveliko skraćuju vreme potrebno da putnici stignu do svojih gejtova, dok istovremeno smanjuju zagušenje i poboljšavaju ukupnu efikasnost aerodroma.
Unutrašnjost je uređena sa velikim brojem zatvorenih vrtova koji razdvajaju glavne zone terminala. Oni formiraju bujne površine zelenila koje spajaju različite nivoe zgrade i nude putnicima mogućnost da se zaustave i uživaju na trenutak u prirodi, daleko od gužve i vreve života na aerodromu. Grbovi na krovu koji oponašaju snežne nanose, funkcionišu kao krovni prozori, preplavljuju unutrašnje prostore toplinom sunca, smanjujući potrebu za veštačkim svetlom.
Istovremeno, njihov ritmički pravac prirodno vodi putnike kroz prostor.
Očekuje se da će do 2030. godine Terminal 3 međunarodnog aerodroma Harbin Taiping dostići godišnji protok od 43 miliona putnika, s oko 320.000 izlaznih letova godišnje. Prilikom završetka, kapacitet putničkog i teretnog tereta biće značajno poboljšan, pretvarajući ga u transportno čvorište svetske klase. Koncept MAD studija teži da razbije tipičan izgled modernog mega-aerodroma, koji će humanost, prirodu i lokalnu sredinu spojiti u visoko funkcionalni arhitektonski program - novu viziju putovanja za 21. vek.
N.V.T.
Izvor Metalocus