Nekada davno ljudi su se nadali i sanjali o tome da će futuristički dizajn možda obezbediti realne poglede u budućnost čovečanstva.
Međutim, futurizam kao takav je postao deo naše prošlosti. Ipak, i dalje postoje načini u kojima estetika povezana sa budućnošću ostaje primamljiva, kao i ovi predivni pseudo futuristički komadi dizajna, koje za nas ilustruje Helo Karl. Ostavite svoj um široko otvorenim na momenat, dok ove kreacije govore same za sebe. Umesto da se o njima raspravlja i polemiše, fokus ovih projekata se svodi na širu sliku sveta dizajna, predstavljajući kratak i jasan osvrt na njegove nove pravce i njihove inovativne razvoje.
Od klasičnih stilova i tehnika, do novih materijala i tehnologija, čiji se veliki deo menja svakog trenutka i to čini upravo sada i uvek u zavisnosti od potreba dizajna. Novi segmenti, kao i veliki broj online portfolia, platforme za saradnju slobodnih umetnika i drugi inovativni alati, otvorili su nova vrata za ambiciozne dizajnere, kao i za profesionalce koji su spemni da promene opis svog posla.
Sada je oslobađajuće, ali ipak i zastražujuće vreme za rad i igru unutar sveta dizajna, koji se konstantno menja, i širi kao i naš univerzum. Sa jedne strane, dizajn je srce svakodnevnih stvari i teško da će ikada u bliskoj, ili dalekoj budućnosti dizajneri biti zamenjeni automatima, mašinama ili robotima naučne fantastike. Tehnološki progres takođe kreira sve više dizajnerskih poslova i mogućnosti. U drugu ruku, kao što svaki dizajner zna, kada ima previše prostora i slobode, da i to može biti ozbiljan izazov koji se nameće mašti, dok u siromašnim ekonomijama neki klijenti počinju da vide dizajnerski posao kao robu široke potrošnje.
Ipak, sada, u svim segmentima dizajna, sveukupno, postoji više mogućnosti nego ikada. Tehnike proizvodnje su se pretvorile iz nekadašnjih vizionarskih ideja u radne realnosti. Kompleksni uvoji, nesigurne forme i neverovatni materijali su postali banalni i svakodnevni resursi dostupni dizajnerima, arhitektama i građevinskim izvođačima, u svakom momentu i u širokom obimu. Šta više, stvari kao što su 3D štampači nude potencijalna obećanja, kojima ćemo moći da dizajniramo i kreiramo veoma komplikovane objekte iz udobnosti svog doma, u šokantno bliskoj budućnosti, ili možda ipak nećemo, ali nam u svakom slučaju pružaju predstavu svega onoga što nas može dočekati.
Dakle šta je budućnost dizajna? Niko to ne može tačno reći, ali se čini kao dobar lingvistički iskorak. Međutim, dizajneri i istoričari su napustili svoje pretenzije u predviđanju pokreta i njihovom etiketiranju kao postmodernizam, u periodu koji je usledio iz modernog pokreta, čime radije sugerišu kako imaju jasan uvid u ono što budućnost zapravo nosi, što idealno predstavlja futurizam. Dok će se stilovi bez sumnje mnogo menjati tokom sledećih decenija, postoji vanvremenska i iznenađujuća konstantnost koja prožima sve pore dizajna u svakodnevnoj vizuelnoj kulturi. Helo Karl ilustruje neverovatne mogućnosti savremenog dizajnera, kojima okreće spektrum mogućnosti, kreirajući time arhitektonske, industrijske, modne i druge vizije dizajna, za nesigurnu i predivno šarenoliku sledeću fazu razvoja istog.
N.Đ.